Perşembe, Kasım 19

CEVİZLİ KEK

Mutlaka sizlerde denemişsinizdir arkadaşlar,cevizli kek harika oluyor.Günümde yapmıştım ve arkadaşlarımdan beğeni topladı.İkizlerim cevizi sade olarak pek yemiyorlar ama bu şekilde olunca bayılıyorlar.Çocuklar içinde çok besleyici.Tarifimi 48.P.D.Ç.S. etkinliğinin ev sahipliğini yapan elzemhobi Sevinç arkadaşıma gönderiyorum.Kolay gelsin arkadaşım.
Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
    1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı dövülmüş ceviz
  • 1 kabartma tozu
  • 1 vanilya
  • Yeteri kadar un
Yapılışı
Büyük bir cam kasede yumurta ve şekeri iyice çırpalım,sırasıyla süt,sıvıyağ,ceviz,kabartma tozu, vanilyayı ekleyelim yavaş yavaş un ilave edelim ve akıcı bir kıvam elde edelim (genelde 3 su bardağı un yetebiliyor ama yumurtanızın büyüklü yada küçüklüğü bu ölçüyü etkiliyor) yağlanmış,unlanmış fırın tepsisine döküp 175 derecelik fırında 40 dakika kadar pişirelim.
Benmari usulü erttiğimiz çikolata ile üzerini kaplayabilir yada süsleyebiliriz.
Afiyet olsun


6 yorum:

  1. Canım favori kekimdir kendisi ellerine sağlık harika görünüyor ko
    caman öptüm...

    YanıtlaSil
  2. Canım nefissss görunuyor.Ellerine sağlık sevgıler...

    YanıtlaSil
  3. çook teşekkür ediyorum Nurşen hanım.Mimi ni de okudum.hoşçakal..

    YanıtlaSil
  4. Nurşencim kek nefis görünüyor bizdeki yeni bitti:)ellerine sağlık canım ben de çok severim cevizli olan her şeyi.yiyenlere afiyet olsun prensesleri öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık nurşenciğim harika olmuş çikolata sos çok yakışıyor...

    Mutlu hafta sonları...

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil

Sitemi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler,umarım tariflerimle size yardımcı olabilmişimdir.

söke un

söke un