Salı, Nisan 7

LİNA
Bu tatlıyı denemenizi şiddetle öneriyorum.yapılışı çok kolay,yemesi çok hafif. Sevgili arkadaşım Elmas'tan aldığım bu tarifi evimde sık sık yapıyorum.Tatlının ismi yok yada biz bilmiyoruz, ben buna Elmas'ın kızının adını verdim LİNA dedim.

İçindekiler

  • 4 yumurta

  • 1 rakı bardağı şeker

  • 1 rakı bardağı un

  • 1 rakı bardağı toz antep fıstığı

  • 1 kabarta tozu

  • 1 vanilya
Şerbeti için

  • 1 rakı bardağı şeker

  • 2 rakı bardağı su
Üzerine
1,5 su bardağı süt,2 paket krem şanti
Yapılışı

Önce şerbeti için su ve şekeri tencereye koyalım,kaynadıktan sonra 1 dakika kadar kaynatıp ocaktan alıp soğumaya bırakalım.Diğer tarafta 4 yumurta ve şekeri çırpalım sırasıyla toz antep fıstığı,un,kabartma tozu,vanilyayı ekleyelim ve yağlanmış tepsiye döküp fırına verelim.üzeri pembeleşince fırından alıp soğuk şerbeti üzerine dökelim.Soğuduktan sonra krem şantimizi hazırlayalım ve üzerini süsleyelim.

NOT:Ölçüler rakı bardağı ile biraz yadırgayabilirsiniz ama su bardağı ile ölçü kullanıldığı zaman tatlı tutmuyor.Eğer rakı bardağınız yoksa hemen bir tane alın :) Yada su bardağı kullanacaksanız 1 parmak boşluk bırakın.
Afiyet olsun

1 yorum:

  1. Tarifdeki rakı bardağı ne oluyor.Tarifi itici yapmış.

    YanıtlaSil

Sitemi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler,umarım tariflerimle size yardımcı olabilmişimdir.

söke un

söke un