Perşembe, Mayıs 28


KREP BOHÇASINDA MANTARLI ET


Daha öncede yazmışımdır mutlaka,ben beşamel sosu pek tercih etmem.Sanırım benim damak tadıma uygun değil.Ama bazen misafire sunum için,bazende bazı yemeklere yakıştığı için yapıyorum ve kullanıyorum.Evdekiler soğumasını bekleyemediler onun için fırından çıkar çıkmaz resmini çektim,masam yanmasın diyede altına pizza tahtasını koymuştum.Yemeğin dumanı üstünde yanii...

Et sote için : 500 gr.kuşbaşı et,8-10 adet orta boy mantar,3 adet ortaboy sivri biber,1 ortaboy kuru soğan,1 çorba kaşığı margarin,2 ortaboy domates.tuz,karabiber,kekik,


Krep için : 2 yumurta,1 su bardağı un,1 çorba kaşığı sıvı yağ,yeteri kadar süt,tuz. Beşamel sos için : 2 çorba kaşığı margarin,1 çay bardağı un,2 su bardağı süt,tuz,karabiber.

Yapılışı


1.AŞAMA : Krep için 2 yumurtamızı çukur bir kaba kıralım,1 su bardağı ununu ekleyelim,yavaş sütü karıştıralım ( sütün ölçüsünü veremiyorum çünkü yumurtanın büyüklüğü ve ununa göre
kıvam değişebiliyo ) koyu ayran yada boza kıvamına gelince sıvı yağı,tuzunu ayarlayalım ve 10 dakika kadar bekletelim.Tavayı ocağa alıp üzerine margarin gezdirelim,tavamız kızınca bir kepçe krep harcımızdan dökelim,iki tarafını kızartıp kenara alalım.İkinci kez krep harcını dökerken tavayı yağlamamıza gerek yok.Bu şekilde kreplerimizi hazırlayalım.

2.AŞAMA : Kuşbaşı etimizi tencereye alalım,bir çorba kaşığı margarin ve üzerine 1 çay bardağı su ekleyip kapağını kapatalım ve ocağa alalım.Etlerimiz yumuşayınca Sırasıyla kuru soğanı,biberi,mantarı ve domatesi ekleyelim,tekrar kapağını kapatıp pişmeye bırakalım.Malzemelerimiz pişince 2-3 dakika kapağı açık olarak pişirelim,çünkü pişme sırasında suyunu salacaktır,kapağı açık 2-3 dakika pişirirsek suyunu çeker.Etimizide ocaktan alalım.


3.AŞAMA : Beşamel sosumuz için 2 çorba kaşığı margarin ve 1 çay bardağı unumuzu tencereye alalım,hafif sararıncaya kadar kavuralım,2,5 su bardağı sütümüzü ekleyelim,ben beşamel sosu koyu ve akıcı bir kıvamda yapıyorum,daha sıvı olan beşamel sosu fırında makarna yada benzeri yemeklere yakıştığını düşünüyorum,siz isterseniz daha akıcı yapabilirsiniz.Soğuk sütü birden döküp topaklanmaması için çırpıcı ile hızlı hızlı karıştırarak pişirelim,tuzunu,karabiberini ekleyip ocaktan alalım.

4.AŞAMA :Krep'imizin içine 2-3 kaşık et sotemizden koyup bohça katlar gibi katlayalım,katladığımız yerler alta gelecek şekilde fırın kabımızın içine yerleştirelim,diğer kreplerimizede aynı işlemi yaparak bitirelim,üzerlerine beşamel sosumuzu dökelim,beşamel sosumuzun üzerine rendelenmiş kaşar koyup 200 derecelik fırında üzerleri pembeleşene kadar pişirelim.

Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sitemi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler,umarım tariflerimle size yardımcı olabilmişimdir.

söke un

söke un