Pazartesi, Ağustos 3

HEDİYE PASTA

Herkese iyi haftalar arkadaşlar.Haftaya pastayla başlayayım istedim.Bu tarz bir pasta görmüştüm blogcu arkadaşlarımın birinde ama site adını hatırlamıyorum.Eğer beni ziyarete geldiğinde yazarsa sevinirim,görünüşünü hatırladım ama malzemelerini hatırlayamadığım için ben kendi ölçülerimle yaptım pastayı.Tatlı başlayıp tatlı devam etmesi dileğiyle canlarım.
Malzemeler
  • 6 yumurta
  • 4,5 kahve fincanı şeker (türk kahvesi )
  • 6 kahve fincanı un (türk kahvesi)
  • 1 kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı kakao
Kreması için
  • 4 su bardağı süt
  • 1 yumurta
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1,5 çorba kaşığı nişasta
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 vanilya
  • 50 gr.margarin
Üzerine : 2 paket krem şanti,1,5 su bardağı soğuk süt.
Keki ıslatmak için : 1 su bardağı ılık süt,1 tatlı kaşığı nescafe.
Yapılışı
Ön hazırlık olarak 1,5 su bardağı soğuk sütle 2 paket krem şantiyi çırpalım ve buzdolabına koyalım.
Kekimiz için 6 yumurtayı 4,5 kahve fincanı şekerle iyice çırpalım,un,kabartma tozu ve vanilyayıda ekleyip karıştıralım,düz bir fırın taepsisini yağlayalım kek malzememizden dörtte bir kadarını bu tepsiye ara ara dökelim,kalan kek hamuruna kakao ve yarım kahve fincanı ılık su ekleyelim (kakao koyduğumuzda hamurumuz biraz koyulaşacağı için az su ekliyoruz)Düz tepsimize ara ara koyduğumuz beyaz kek harcımızın aralarınada kakaolu harcımızın dörtte birini koyalım (düz tepsiye koyduğumuz kek sadece tepsimizin tabanını kaplasa yeterli,pastamızın kenarlarına şeritler halinde keseceğiz.Kakaolu ve sade kek döktük kekimiz ebruli olsun diye.)Geri kalan kek hamurumuzu yuvarlak kek kalıbımıza koyup döküp 175 derecede iki kekimizide pişirelim.
Diğer tarafta tenceremize 4 su bardağı sütümüzü alalım yağ hariç diğer malzemelerimizi ekleyip pişirelim ocaktan almamıza yakın margarinimizi ekleyelim.Piştikten sonra biraz ılıması için kenara alalım.
Pişen keklerimizi fırından alalım,Tüz tepside olan kekimizi şeritler halinde keselim.Kelepçeli kalıbımızın etrafına (kelepçesi açık olmalı) şeritlerimizi dizelim,yuvarlak kekimizi ikiye ayıralım. Alt parçasını 1 su bardağı ılık süte karıştırdığımız nescafe ile biraz ıslatalım ve kelepçeli kalıbımızın içine şeritlerimizin ortasına yerleştirelim,ılık duruma gelen kremamızı dökelim ve ikinci kekimizi de biraz ıslatıp üzerine koyalım,kalıbımızın kelepçesini kapatalım.Üzerini krem şanti ile süsleyelim ve buzdolabında 5-6 saat bekletelim.
Afiyet olsun

9 yorum:

  1. merhaba canım pastan çok güzel olmuş,ellerine sağlık.afiyet,şeker olsun sizlere...selam ve sevgilerimle:)))

    YanıtlaSil
  2. nurşenim ellerine sağlık arkadaşım,çok güzel bir sunum yapmışsın,size afiyet olsun,sevgiler...(ferzan)

    YanıtlaSil
  3. Selam canım pasta harıka görunuyor hazırladığın dılımı aldım ve kaçtım.Size afiyet olsun....

    YanıtlaSil
  4. canım pasta süper neden dersen benim için pasta dedinmi tamam hiç dayanamam
    ellerine sağlık canım
    bende bu hafta Sivas katmeri yapayım bari bu sıcaktada yanirmi bilmem ama güzel olur iyi haftalar biriçiğim..

    YanıtlaSil
  5. nurşenim mimledim seni bloğuma gelirmisin,sevgiler canım arkadaşım...

    YanıtlaSil
  6. güzel mesajın için çok teşekkür ederim çok yoğun günler yaşıyorum işden dolayı 2 hafta sürecek bu yoğunlukta çok iyi geldi teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  7. pastan mükemmel olmuş.ellerine sağlık.hayatın bu pasta gibi tatlı geçmesi dileğiyle.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. pastan süper görünüyor yaw biz neden komşu değiliz :)

    YanıtlaSil
  9. isimsiz mi gitti yorumum acaba
    komşuluk fln :)))

    YanıtlaSil

Sitemi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler,umarım tariflerimle size yardımcı olabilmişimdir.

söke un

söke un