Çarşamba, Ağustos 26

KOLAY BAKLAVA

Sevgili arkadaşım,gönül kardeşim Haticem geldiği zaman zevkle yaptığım menüden,baklavanın tarifini vermek istiyorum.Kolay baklava dedim çünkü tek tek yufkalarını açmıyoruz.Bana göre kolay ve herkesin yapabileceği bir tatlı.
Malzemeler
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • 2 yumurta
  • 1 çorba kaşığı sirke
  • 1 kabartma tozu
  • Bir fiske tuz,yeteri kadar un
Açmak için : Nişasta
İçine : Ceviz
Üzerine : 150 gr.margarin yada tereyağı
Şerbeti için : 4 su bardağı su,4 su bardağı şeker,yarım limon
Yapılışı
Ön hazırlık olarak suyu,şekeri ve yarım limonu bir tencereye koyup kaynamaya bırakalım,şerbetimiz biraz kıvam alınca ocaktan alalım.Şerbetin kıvamını anlamak için çay tabağına bir kaç damla şerbet alalım,çay tabağımızı iki yana çevirirken su gibi akışkan olmamalı yada parmağımızla kontrol edelim,iki parmağınızın arasında suyu değilde şerbeti hissedin.
Hamur malzemelerimizi karıştıralım ve yavaş yavaş unumuzdan ilave ederek,kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim.Hamurumuzu 15 dakika kadar dinlendirelim.Bu arada cevizimizi iri parçalar halinde ezelim (cevizin büyüklüğü size kalmış ben yerken cevizi baklavanın içinde un gibi sevmediğim için iri parçalı bırakıyorum).Nişastamızı derin bir kaba alalım.Dinlenen hamurumuzu iki eşit parçaya bölelim,bir parça hamurumuzu bir kenarda bekletelim diğer parçayı 20 eşit parçaya bölelim ve nişastamızın içine atalım,küçük parçalarımızı tek tek alalım ve pasta tabağı büyüklüğünde açalım aralarına nişasta serperek 20 parçayı üst üste koyalım,merdane yardımıyla üst üste olan 20 parça hamurumuzu tepsimiz büyüklüğünde açalım ve tepsiye yerleştirelim,tepsimiz kare ise açtığımız hamur yuvarlak olacağı için geniş bir yufka açıp tepsiye yerleştirelim ve kenarlarındaki fazla parçayı keserek üzerine koyalım.Ezdiğimiz cevizi üzerine serpelim.Kenarda bekleyen hamurumuzuda aynı şekilde 20 eşit parçaya bölelim,tek tek yuvarlak yapalım,merdaneyle büyütüp tepsiye yerleştirelim.Kare,dikdörtgen yada baklava dilimi keselim, tavamıza 150 gr.margarin yada tuzsuz tereyağını koyalım ve ocağa alalım,kızdırdığımız yağımızı (Tavadaki yağımız kızma aşamasında çıtır çıtır sesler çıkartır bu sesler kesildiğinde olmuş demektir yada yağın içine bir parça ekmek kırıntısı atalım ve ekmek kırıntısı hafif pembeleştiğinde olmuş demektir) kesip hazırladığımız tatlı hamurumuzun üzerine kaşıkla eşit olarak dökelim.Tatlımızı önce 100 derecelik fırında pişirmeye başlayalım,bu ısıda tatlı hamurumuz kabaracak ve çok hafif bir pembe renk alacak o zaman fırın ısımızı 170 dereceye çıkaralım ve pembeleşene kadar bekletelim.Fırından çıkınca soğuk şerbetimizi üzerine dökelim. Tatlıyı misafiriniz için bir kaç gün önceden yapıp şerbetini dökmeden buzdolabında bekletebilirsiniz.
Tatlı sıcak şerbet soğuk yada şerbet sıcak tatlı soğuk olacak.
Afiyet olsun

17 yorum:

  1. ellerine saglik canim nefis olmus kolayda olsa baklava yani afiyetle yiyesiniz sevgiler.hayirli berekeli sofralar diliyorum hayirli ramazanlar .........

    YanıtlaSil
  2. bu baklava yapımı hakiketen süper bir buluş..kayınvalidemle yaptım ama kendim denemedim daha..belki bu ramazan nasip olur..ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım..börek gibi yufakalrı açıp hemen döşüyoruz anladıım kadarı ile..tatının her türlüsü kabulümdür:)
    hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
  4. baklavayı nede çok severim ramazandada şerbetli tatlılar olmassa olmaz zaten ellerine sağlık afiyetle arkadaşım sevgiler

    YanıtlaSil
  5. nefis kokular geldı vayyy kolay haa bacım çokta mütavazısın

    YanıtlaSil
  6. selamlar canım baklavan nefıs gozukuyor ellerıne saglık canım.emınm tadıda nefıstır.allah agız tadıyla yemek nasıp etsın canım.hayırlı ramazanlarrr

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık sanım hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  8. canım yorumların ve güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.
    Kusura bakma yoğunluktaan geri dönemiyorum ama ara ara izliyorum hem çalışınca hem evde 3 koca adam olunca hem de ramazan olunca hiç fırsat kalmıyor
    yarışmaya tarif gönderemedim ama daha zaman var inşallah gönderebilirim

    YanıtlaSil
  9. line sağlık nurşen ciğim nefis görünüyor helede bu kadar aç ve tatlıyı çok seven biri olarak:)kocaman öpüyor ve hayırlı,bereketli bir ramazan diliyorum...canım benim....

    YanıtlaSil
  10. Bu an bititğim andır. Canım ben hamuru ince açma konusunda biraz beceriksizim. yapımı gerçekten kolay mı :) Deneyince fiyasko olmaz dimi sonuç ???

    YanıtlaSil
  11. Baklava için ölürüm.nefiss görünüyor.
    ellerine sağlık
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım.bayrama sendeyiz baklava yemeye geliyoruz.

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık canım baklava baklavadır arkadasım hiç kolay olurmu.Ben bırkac kez denedım de kolay demek sızlere haksızlık olur hıcde öyle degıl bence senı tebrık edıyorum ayrıca göruntude muhtesem.Afiyet seker olsun...

    YanıtlaSil
  14. Nurşenciğim elelrine sağlık canım...
    Süper gözüküyor...
    Bendmi gelsem ne:))

    YanıtlaSil
  15. eline sağlık canım.malesef bu tür işleri beceremiyorum.hep bir hırsla kalkışıyorum fakat sonuç hüsran.neyse artık senden yeriz.iyi iftarlar canım.

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık canım nefis görünüyor.ben tatlıyı aç karnına sevelerdenim o da hafif olmak kaydıyla ama yine de bu güzelliklerden bir parça almadan edemiyor insan . canım çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor.Nede güzel anlatmışsın.
    SEVGİLER.

    YanıtlaSil

Sitemi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler,umarım tariflerimle size yardımcı olabilmişimdir.

söke un

söke un