Cumartesi, Ekim 24

ACI SOS VE DOMATES SOSLU CİN BİBER TURŞUSU

Benim gibi acı yemeyi seven arkadaşlar,buyrun :)

Acılı sos için,aslında ölçü tamamen size kalmış.
Ben yarım kg.cinbibere : yarım kg.sivri biber, yarım kg.kırmızı biber,2 kg.domates,2 kelle sarımsak,3 su bardağı üzüm sirkesi ve yeteri kadar tuz kullandım.Siz acısı keskin olsun derseniz cinbiberi daha fazla kullanabilirsiniz.
Yapılışı şöyle : Bütün malzemeleri çok ince olmamak kaydıyla blenderda ayrı ayrı parçalayalım, tencereye önce domatesleri koyalım ve domatesleri 3-4 dakika kadar kaynatalım,biberlerimizi ekleyelim ve bir süre daha kaynatıp sirkesini sarımsağını yeteri kadar tuzunu ekleyip (tuzunu kontrol edin,tadına baktığınızda tuzunu hissedin,az olmasın) sıcak sıcak kavanozlara koyup kapağını kapatın.

Domates soslu cinbiber için :1 kg.cinbiberi,5 kg.domates,4 kelle sarımsak,4 su bardağı üzüm sirkesi,yeteri kadar tuz.
Yapılışı : Domateslerimizi yıkayıp blenderdan çok ince olmamak kaydıyla parçalayalım, tencereye koyup ocağa kaynaması için alalım.
Diğer tarafta biberlerimizin saplarını temizleyelim,derince bir tencereye bolca su koyup ocağa alalım.Suyumuz kaynayınca yeteri kadar tuz ekleyelim ve kaynayınca cinbiberlerimizi suyun içine atalım,1-2 dakika kadar bekletip süzelim.(Bu işlemi cinbiberlerinin ilk keskin acısı gitsin diye yapıyorum,siz isterseniz kaynamakta olan domateslerin içine de atabilirsiniz.)Domatesler ilk kaynamaya başladığında önce sulanacaktır,bir kaç dakika kaynattığımızda suyunu çekecektir.Domatesler suyunu çekmeye başladığında,süzdüğümüz biberleri,sarımsakları,sirkesini ve yeteri kadar tuzunu ekleyip ocaktan alalım ve kavanozlara koyup kapaklarını kapatalım.
Afiyet olsun

2 yorum:

  1. ooohhh ben bunu yemeğe kahvaltıda başlıyorum
    ufacık bi yer yaptık bahçemizdeacı biberlerimiz sarı sarı oldu toplanmayı bekliyor çok değil 2 sıra ama o biberlerin sonu bu turşu olacak :)
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık.afiyetle yiyin.bebişleri çok öptüm

    YanıtlaSil

Sitemi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler,umarım tariflerimle size yardımcı olabilmişimdir.

söke un

söke un