Salı, Aralık 15


ZEYTİNYAĞLI BAMYA

Bizim evde bamyayı benden ve annemden (kayınvalidem) başka seven yoktur,bu nedenle annem gelince biz kendimize özel yaparız zeytinyağlı yada etlisini.Yazın taze bamya aldık sağ olsun annem temizledi ve dondurucuya attık.Dondurucuda nasıl olacak henüz bilmiyoruz :) eğer diğer sebzeler gibi tadı yerinde olursa önümüzdeki yaz daha fazla taze bamya temizleyip atarız dondurucuya.Bamyanın son demlerini yaşadığı günlerde alıp yapmıştık annemle zeytinyağlı bamyayı ama sizlerle paylaşmak bu güne kısmet oldu.
Malzemeler
  • Yarım kg.bamya
  • 5-6 tane domates
  • 2 orta boy kuru soğan
  • 1 limon,tuz
  • 1 çay bardağından biraz az zeytin yağı
Yapılışı
Bamyalarımızın uçlarını çok derinden olmamak kaydıyla ayıklayalım ve yıkayalım.
Kuru soğanlarımızı ince ince doğrayalım,tencereye aldığımız yağa ekleyip kavurmaya başlayalım, soğanlarımız yumuşayınca domateslerimizi rendeleyip ekleyelim,domatesler biraz kavrulunca tuzunu,limonunu ve yıkadığımız bamyaları ekleyelim bir iki kez karıştıralım,1 çay bardağı kadar su ekleyip kısık ateşte pişmeye bırakalım.
Afiyet olsun

18 yorum:

  1. BAYILIRIM BAMYAYA ELLERİNE SAĞLIK NURŞENİM :)

    YanıtlaSil
  2. Ohhh çok severim bamyayı helede zeytinyağlısı daha güzel olur,ellerine sağlık Nurşencim,alayım bende tabak senden....

    YanıtlaSil
  3. ÜZÜLME NURŞENCİM BENDE ÇOKSEVERİM BAMYAYI.SEN PİŞR KALMAZ GÜLÜM TENCEREDE.BUZLUKTAKİDE TIPKI TAZESİ GİBİ GÜZEL PİŞİYOR.ELLERİNE SAĞLIK.YAVRULARI ÇOK ÖPTÜK.ARTIK AŞIMIZIDA OLDUK .ZARAR GELMEZ BİZDEN

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşım bamyayı sevdiğimi nasıl anladın o servis bana değilmi aldım gidiyorum ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Bizim evdede bamya çok sevilir yeterince buzluğa attım:) bu yıl da çok nefis gözüküyor canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Babam bayılır bamyaya.
    Bahçeye sırf babam için ekiyoruz bamya.
    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  7. çok güzel görünüyor nurşencim.ellerine sağlık.bamya benimde favorim...öptüm.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık,bende dün akşam yaptım, hatta 1 saat önce de yedim..Yoksa canım çekcekti :)))

    YanıtlaSil
  9. canım dağıtman gereken davetiyen

    ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN
    GÖNDEREN: http://nursen-yemek.blogspot.com/

    50. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

    http://porselendemlik.blogcu.com

    http://birdemliksohbet.blogspot.com

    http://gelibolu17.blogspot.com/

    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için

    21 ARALIK 2009 - 4 OCAK 2010

    TARİHLERİ ARASINDA

    http://nursen-yemek.blogspot.com/

    YANİ BEN YAPACAĞIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
    VE TARİFİNİZE
    "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 50.HAFTA "
    BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
    ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
    LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.

    ETKİNLİKTE EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR LÜTFEN
    http://gelibolu17.blogspot.com
    ARKADAŞIMIZA YORUM BIRAKSINLAR...
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  10. canım davetiyeleri dağıtmaya başlayabilirsin..
    ne kadar çok kişiye ulaşırsan katılım o kadar yüksek olur.
    sayfana yazıyıda pazar günü eklersin.
    gelen tarifleri pazartesiden önce yayınlama beklet.
    diğer ev sahibimize ayıp olmasın..
    her yeni gelen tarif üstte olucak birda sayfanda yayınladığın duyuru yazısı hep en üstte olsun..
    mutlaka tarifin linkini ver birde tarifi gönderenin blog adresini tam ver.
    birde tarifleri alınca mutlaka sahiplerine aldım diye haber ver..
    etkinliği hazırlayanların yani bizlerin isimleride link olsun tıklayınca bize ulaşabilsinler.
    bu kadar canım şimdiden ev sahibeliğin hayırlı olsun..
    bol katılımlı bir etkinlik oluır inşallah..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. buda msn im lazım olur belki.bi sorun olursa ben çevrimdışı olsamda yaz ben geldiğimde okurum..
    bu yorumu yayınlamazsan sevinirim..

    glcanix@hotmail.com

    gülcan...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık canım çok severim..

    YanıtlaSil
  13. merhaba nurşenim ellerine sağlık bamya çok güzel görünüyor k.i.b. sevgiler canım

    YanıtlaSil
  14. CANIM BAMYA SEVİLMEZMİ ELLERİNE SAGLIK ETKİNLİĞİNDE BOL TARİF İNŞALLAH KOLAY GELSİN

    YanıtlaSil
  15. tatlım şimdiden başarılar dilerim sana
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. merhaba canım.önemli değil...
    ne güzel yazmışsın .ama doğru anlamışsın canım..aynen dediğin gibi yapıcaksın...
    duyuru yazısı ve banner her zaman üstte olucak.
    zaten etkinlik başlayınca düzene girer.
    bende bakarım gelip..
    sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  17. Canim ellerine saglik bamya yemegin nefis görünüyor. Bloguma gelip 16.12 tarihinde yayinladigim ISPANAKLI PASTAMI ala bilirsin

    sevgiler gülcan

    YanıtlaSil
  18. pdcs 50 tarıfım yarın yayında alabılırsın

    YanıtlaSil

Sitemi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler,umarım tariflerimle size yardımcı olabilmişimdir.

söke un

söke un