Salı, Nisan 20


YALANCI PAÇA ÇORBASI

Rahmetli annem yapardı bu çorbayı,biz et çorbası diye yerdik.Aslına bakarsanız ben evde yapınca yine et çorbası diyorum :)  Geçmişe özlem mi acaba,bilemiyorum.Benim gibi işkembe yada paça çorbası sevenler, yalancı paça çorbasını kesinlikle denemenizi öneririm.


Malzeme
  • 3 su bardağı kemik yada et suyu 
  • (veya yarım paket et suyu bulyon)
  • 3 su bardağı su (kemik yada et suyu yoksa su oranını 3 bardak daha arttırın)
  • 1 su bardağı haşlanmış et (arzunuza göre koymayabilirsiniz)
  • 1 su bardağı yoğurt yada 2 yemek kaşığı süzme yoğurt
  • 3 yemek kaşığı un 
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • Üzerine : Kırmızı biber 
  • Yanına : 4 diş sarımsak,sirke ve limon

Yapılışı
Daha önceden kaynatıp haşladığımız etlerimizi didikleyelim yada küp küp doğrayalım,tencereye hazırladığımız kemik suyunu (yada sadece suyu) süzüp alalım ve etleri de  içine atarak su ilavesiyle kaynatalım.Yoğurt,un ve yumurta sarısını iyice çırpın kaynayan sudan bir kepçe alıp yoğurt ve un karışımına yedirip biraz açalım.Yavaş yavaş kaynayan suyumuza karıştırarak ilave edelim,1 yemek kaşığı tereyağımızıda ekleyip sürekli karıştırarak pişirelim.
Çorbamız piştikten sonra sarımsakları dövüp hazırlayalım ( bu aşamada isterseniz sarımsak ve sirkeyi çorbanıza ekleyebilirsiniz,ben yerken istediğim kadar ilave etmeyi seviyorum) 

Afiyet olsun

7 yorum:

  1. Harika bir çorba olmuş nurşencim,ellerine sağlık.....Tam şifa çorbası....

    YanıtlaSil
  2. yalancı ama nefis eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım benim.
    bende çok severim .


    canım aman deyim akupuntur falan hiç niyetlenme tanıdığım kişilerden yapanlar oldu ama bir süre sonra kiloları katlanarak geri döndü.
    engüzeli yürüyüş ve yerken dikkat etmek .

    YanıtlaSil
  4. ben bunun aynısını tavuk floteyle yapıyorum tavsiye ederim süper oluyor, selamlar ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Nurşenim çok da severim orjinal paça çorbasını ama yasak yasak:)))
    ben de yalancısı ile idare ederim o zaman:))nefis bir çorba olduğu kesin, ellerine emeğine sağlık canım..Kesinlikle deneyeceğim.
    kuzuları seni öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
  6. Canim benim, keske komsu olsaydik... Pisirir, pisirir yerdik, sonra da bir güzel beraberce hizli hizli yürüyüsler yapar, yediklerimizi yakar, yine yerdik... Fena mi olurdu.... Bol bol da laflardik... Ahhhh keske.... Bu arada corba tarifin harika, ellerine saglik.... Sevgilerimle, öpüyorum...

    YanıtlaSil

Sitemi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler,umarım tariflerimle size yardımcı olabilmişimdir.

söke un

söke un