Salı, Mayıs 11


CEVİZLİ SÜRPRİZ TATLI

Hepinize selamlar canlarım,aman aman çok keyifliyim valla.Eşim aradı az önce servisteymiş,benim pc.nin modelini sordu,yarın götürüp yaptıracakmış.Acaba onun bilgisayarına el koyacağımı düşündüğü için mi yaptırmaya karar verdi.Ne önemi var,yarın bu çile bitiyor.Dışardan çok sert görünür eşim,çalışanlarına karşı da serttir gerçekten ama evde hiç öyle değildir,canım benim yaa çok sevindirdi beni.Başıma gelen en güzel şeydir,hayatımda verdiğim en doğru karardır eşim.Allah nazarlardan esirgesin.
Gelelim tarife,bu tarif ramazan bayramından bu yana beklemekte :) (neredeyse bir bayram daha gelecek) bilgisayar engelinden dolayı fotoğraflara düzenleme yapamadığım için,bekleyen tariflerimi paylaşıyorum sizlerle.Daha bir çok tarifim bekliyor.
MALZEMELER

  • 1 Paket margarin (yumuşamış)
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un
  • İçine ve üzerine : ceviz
  • Üzerine : 1 yumurta sarısı
  • ŞERBET İÇİN
  • 3 buçuk su bardağı toz şeker
  • 4 su bardağı su
  • 1/4 limon
Yapılışı

Ön hazırlık olarak şerbetimizi hazırlayalım ve soğumaya bırakalım.Şerbetimizin çok kıvamlı olmasına gerek yok,kaynadıktan sonra 2-3 dakika yeterli olacaktır.
Çukur bir kapda malzemelerimizi karıştıralım,yeteri kadar un ilave ederek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim.Hamuru 10 dakika kadar dinlendirelim.Hazırladığımız hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elimizde yuvarlak açalım içine bir miktar iri kıyılmış ceviz içi koyup kapatalım ve yuvarlak şekil verip fırın tepsisine yerleştirelim.Hamur bitince üzerlerine yumurta sarısı sürüp 175 derecelik fırında kızarana kadar pişirelim.Fırından çıkardığımız tatlımızın ilk sıcaklığı çıkınca soğuttuğumuz şerbetimizi üzerine dökelim.
Afiyet olsun

10 yorum:

  1. Allah nazarlardan korusun eşini.
    eş,para iyi iş söylenmez sen buralardan yazmışsın ya:)))olsun
    neyse pc. illa yapılır demiştim değilmi canım:))bak üzüldüğünle kaldın,hadi gözün aydın:))
    tatlıda şerefine olsun,ellerine sağlık nurşenim çok nefis görünüyor
    bir tane aldım sevgilerimi bırakıyorum:)çok öptüm..

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık. Çok nefis görünüyorlar.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık şerbetli tatlılara bayılırım.sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Nurşen'ciğim ellerine sağlık çok guzel ve pratık bır tarıf olmus.pc ne kavusmanada sevındım.yenı tarıfleırnı beklıyoruz.sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. canım ellerine sağlık.
    sevindim senin adına yenisi almak yada kendi PC sinden olmaktansa acilen çözüm bulmak en iyisidir dedi herhalde:))))))))))
    önemli olan sonuç. gözünaydın öpüyorum canım

    YanıtlaSil
  6. Nurşen'ciğiimmmmm.. tık tık sana misafir geldim hayatım.. aç kapıyı.. Aaa misler gibi kokular geliyor mutfaktan yoksa yoksa o sevdiğim tatlıdan mı yaptınnnnn..Tatkılar yendi dedikodular yapıldı kocalar çekiştirildi.. e hadi artık ben gideyimm Her şey bir yana tatlı harikaydı.. sevgiler yolluyorum..

    YanıtlaSil
  7. Ellerine saglik...Pc ye kavusmana az kalmis nursen abla,sevindim hadi hayirlisi...

    YanıtlaSil
  8. güzel görünüyor teşekkürler tarif için ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Gunaydin canim ...Evet hepsi oylemi benimki de bir melek birde polis teskilatinda goreydin estigi zaman ...ama yinede idare edebilmesi icin bence gerekli..neyse cok sevindim canim bende merak ediyordun neyse gozun aydin olsun sevgiler.

    YanıtlaSil

Sitemi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler,umarım tariflerimle size yardımcı olabilmişimdir.

söke un

söke un