Pazartesi, Mayıs 10


TAVUK KEBAP

Hepinize selamlar canlarım,geçmiş anneler gününüzü tekrar kutluyorum ve güzel bir hafta geçirmenizi dilerim. Anneler günü için sevgili anneme ve bendenize birer adet pasta yapmıştım ama bildiğiniz gibi benim pc.nin ekranı halen bozuk durumda çektiğim fotolar üzerinde düzenlemeler yapamıyorum bu nedenle pastalarımı ilerleyen günlerde sizlerle paylaşacağım.Restimi çektim sonunda eşim pc.yi yaptırmamakta ısrar ederse onun  bilgisayarına el koymaktan başka çarem kalmıyor he he . Uzun zamandır beklemekte olan tavuk kebap tarifimi paylaşacağım bu gün,tavuk bizde pek tercih edilen bir et türü değildir ama arada yapmaya çalışıyorum. Bu tarif tavuğa çok yakışıyor benim gibi haşlama sevmeyenler için ideal,kebap gibi oluyor.
Malzemeler
1 tavuk yada 3-5 tane baget
Yanına bulgur pilavı ve salata.
Yapılışı
Tavuğun tüylerini iyice tütsüleyelim,tüm tavuk almışsak parçalara ayıralım ve kapaklı bir tavaya yada tencereye  dizelim,yeteri kadar tuzunu atıp kapağını kapatalım.Tavuklar suyunu çekip bir tarafları kızarınca alt üst edelim ve diğer taraflarınıda kızartalım.
Bulgur pilavımız için tencereye 3-4 yemek kaşığı kadar sıvıyağ koyalım, ince kıydığımız yarım orta boy kuru soğan ve ince kıydığımız 4 diş orta boy sarımsağı bir iki çevirip,2 su bardağı pilavlık bulguru iyice yıkayıp ekleyelim,1 yemek kaşığı ( silme ) salça ekleyip, birlikte bir süre kavurup,4 su bardağı sıcak su ekleyelim,tuzu da ayarlayıp pişmeye bırakalım.Yanında salata ile servis edelim.
Afiyet olsun

6 yorum:

  1. azizim ellerine sağlık çok renkli bir sunum olmuş selamlar sevgiler canım

    YanıtlaSil
  2. AAAAAAA yinr döktürmüşsün yaa:(( ben buradan bakmakla yetiniriyorum ne yazıkki...

    bak anneler gününü bahane ederek anne arının ikizlerini çekilişle vericem... ikizleri yapınca hep sen aklama geldın:))

    YanıtlaSil
  3. Benzer şekilde tencerede ben de baharatlı tavuk pişiriyorum. Harika oluyor. Herkes denesin bu tarifi de. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
    Tehdit işe yaramıştır inşallah. yakında yenisine kavuşursun.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik canim afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık bende yarın tavuk yapmayı düşünüyorum belki tarfinizi denerim

    YanıtlaSil

Sitemi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler,umarım tariflerimle size yardımcı olabilmişimdir.

söke un

söke un