Cuma, Şubat 18

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMA

Geçenlerde annemin gün menüsünü yazarken bir baktım yaprak sarma blogumda yok çok ayıp :)  dedim kendime. Eklenmeyi bekleyen fotolarıma baktım ki yaprak sarma biraz kırgın bakıyor bana,haklısın şekerim deyip fotoyu aldım hemen boguma.Her yiğidin bir yoğurt yemesi varmış ya,bakalım benim yaprak sarma tarifim nasılmış.
Malzemeler
  • 2 su bardağı pirinç
  • 3 kuru soğan
  • Yaım su bardağı zeytin yağı
  • Yarım demet maydanoz
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • Yarım çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2 tane kesme şeker
Yapılışı
Öncelikle salamura yaprak aldıysak eğer yaprak çok tuzlu olacaktır,akşamdan yaprakları ılık suya koyalım ve sabah bir kaç kez yıkayalım.
Kuru soğanlarımızı küp küp doğrayalım,zeytinyağında pembeleşene kadar kavuralım pulbiber,kimyon,nane, karabiberi,kesme şekeri ve iyice yıkadığımız pirinci ekleyelim 1-2 dakika kadar kavurup 1,5 su bardağı sıcak su ekleyip kısık ateşte pişirelim ve ocaktan alıp dinlendirelim.Ben sarmanın içini yarı kıvamda pişirip sarıyorum ve sarmanın içinde fıstık sevmiyorum,dedim ya her yiğidin yoğurt yiyişi farklı.Yarım demet maydanozu ince kıyıp pilav harcımıza ekleyelim,biraz ılınmaya bırakalım.
Bir yaprağı alıp tezgaha serelim kenarlarında 1 cm.boşluk bırakarak üzerine uzunlamasına 1 çay kaşığı pirinçli harc koyalım,kenarlarında bıraktığımız 1 cm.lik payı içe kıvırıp çok sıkı yada çok gevşek olmayan bir rulo yapalım ve tenceremize alalım.Bütün yapraklarımız bitince 1,5 su bardağı sıcak su ekleyip pişirelim.
Afiyet olsun

4 yorum:

  1. ee kızdırmışsın sarmayı:)
    ellerine saglık.bayılırım ...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık epeydir yapmıyorum bende üşendiğimden:)))
    şimdi görünce yiyesim geldi:))öptüm kocaman

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım çok severim çok lezzetli görünüyor :)

    YanıtlaSil

Sitemi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler,umarım tariflerimle size yardımcı olabilmişimdir.

söke un

söke un