Cuma, Mayıs 1


ANKARA YAĞLI GÖZLEMESİ

Ben boluluyum,eşimin memleketi ANKARA/BEYPAZARI.Ve yağlı gözlemeyi çok güzel yaparlar.Bizde yağlı gözleme yaparız ama bizimki farlı.Bende annemden ( kayınvalidemden) öğrendiğim gibi yapıyorum artık. İtiraf etmeliyim ki benim daha önce yaptığımdan daha güzel.
Malzemeler
1 kg.un,1 tatlı kaşığı maya,tuz,ılık su. İçlerini yağlamak için sıvı yağ.
Yapılışı
Unu çukur bir kaba alalım maya,tuz ekleyelim ve ılık suyla yoğuralım,kulak memesinden biraz daha katı bir hamur elde edelim.Mandalina büyüklüğünde parçalara bölelim.Yaklaşık 10 parça çıkar.
Tezgahın üzerine bir hamur parçası alıp oklava yardımıyla servis tabağı büyüklüğünde açalım ve yumurta fırçasıyla yağ sürelim.
Yağladığımız parçayı bohça katlar gibi katlayalım ve kenara alalım.Aynı işlemi diğer hamurlarada uygulayalım.
Tavamızı ocağa alalım ve kızdıralım.İlk yaptığımız hamuru elimizle üzerine bastırarak tava büyüklüğünde açalım ( oklava ile açarken hamurun içinden yağlar dışarı fışkırıyor bu nedenle ben oklava kullanmıyorum ).Kızdırdığımız tavanın içine koyalım,bir tarafı kızrınca çevirelim ve gözlemenin kızaran tarafına yumurta fırçasıyla yağ sürelim,diğer tarafı kızarınca tekrar yağlayalım.Bu aşamada üzerlerini tereyağı ilede yağlayabilirsiniz.


Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sitemi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler,umarım tariflerimle size yardımcı olabilmişimdir.

söke un

söke un