Salı, Mart 16

İSKENDER



Evde iskender yapılmaz diyenlere,iskender yapmak için satılan dondurulmuş ve paketlenmiş iskender eti satanlara inat  :) biz iskenderimizi evde yapalım.Yapılışına gelince ;
Malzemeler
  • 1 kg.orta yağlı tüm et 
  • 3 adet bazlama 
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Yanına garnitür : Yoğurt ve Bulgur pilavı
Yapılışı


Önce bulgur pilavımızı hazır edelim.Benim yaptığım bulgur pilavı şöyle.Tencereye 3-4 yemek kaşığı kadar sıvıyağ koyalım, ince kıydığımız yarım orta boy kuru soğan ve ince kıydığımız 4 diş orta boy sarımsağı bir iki çevirip,2 su bardağı pilavlık bulguru iyice yıkayıp ekleyelim,1 yemek kaşığı ( silme ) salça ekleyip, birlikte bir süre kavurup,4 su bardağı sıcak su ekleyelim,tuzu da ayarlayıp pişmeye bırakalım. 
Etimizi buzdolabı poşetine koyup 1 gün dondurucuda bekletelim.Etimizi dondurucan çıkarıp 5 dakika kadar bekletip,keskin bir bıçakla etimizi et tahtasında ince şeritler halinde keselim.(et buzlu olduğu için temiz bir bezle tutun,eller donuyor:) ) Kesim işlemi bittikten sonra etlerimizi tavaya alıp kapağını kapatalım ve ara ara karıştırarak pişirelim.
Diğer tarafta 1 yemek kaşığı salçayı 1 su bardağı su ile sulandırıp yeteri kadar tuz ekleyip ocağa alalım ve bir taşım kaynatalım.
Bu arada bazlamalarımızı küp küp doğrayıp ya fırın tepsisine koyup fırında ısıtın yada bir tavaya koyup bir iki kez çevirip ısıtalım.Porsiyonlar halinde tabaklara paylaştıralım.Bir taşıp kaynatıp hazırladığımız salça ve su karışımından 4-5 yemek kaşığı ayırarak,geri kalanını bazlamaların üzerine kaşıkla dökelim.
Etler suyunu çekip piştikten sonra bazlamaların üzerine alalım.Etlerin üzerine 1 er yemek kaşığı salçalı sudan döküp,tabağın yanlarına iki kaşık yoğurt,iki kaşık bulgur pilavı koyalım.
En son tavada tereyağımızı kızdırıp üzerine dökelim.
Afiyet olsun

13 yorum:

  1. enfes görünüyor ellerinize sağlık selamlar

    YanıtlaSil
  2. of of bu nasıl bir lezzet bayıldım ellerine sağlık canım bende iskendere bayılıyorum evdede yapmayalı çok uzun zaman olmuştu
    tarifin için teşekkürler akşama yemek hazır demektir:))

    YanıtlaSil
  3. nurşencim ellerine sağlık.annem bu ne güzel bir lezzet şölenidir.yavrularına afiyet şifa olsun. çok çok öptüm bitanem

    YanıtlaSil
  4. harikasın nurşencim.çok enfes görünüyor.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Yapılmaz diyenler utansın,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Canim, sen ne yaptin böyle... Harikasin.... Bunu mutlaka deneyecegim, ama önce güzel bir et almam lazim, dedigin gibi, buradaki yalanci dönerlere ve dönercilere inat.... Ellerine saglik.... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  7. Öğle yemeği vakitnde bu lezzetli yemeği görünce insanın tadası geliyori,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım ya Maşallah, ev yapımı gibisi varmı temiz temiz :)

    öptüm

    YanıtlaSil
  9. Ellerine saglik nursen abla.Evde yaptiginiz eminim daha guzel ve saglikli olmustur...

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir tat,memleketimize ait olduğundanda gurur duyuyorum.Ev de yapılmasıda çok güzel olmuş,ben gurbette bulunduğum zamanlar yapardım.Çok lezzetli olur.Ben birde kıymadan yapardım.Ellerine sağlık.Sevgilerrrr....

    YanıtlaSil
  11. Canım harika gözüküyor...Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. nefissss süper bır göruntu Nurşenciğimm bayıldım elelrıne saglık canım:)sevgiler

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık, çok lezzetli görünüyor..dondurulmuş sağlıksız şeyler yemektense bu nefis yemeği yapmalı biran önce:)

    YanıtlaSil

Sitemi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler,umarım tariflerimle size yardımcı olabilmişimdir.

söke un

söke un