Çarşamba, Nisan 7


PROFİTEROL

Canım arkadaşım Naile yapmıştı günümüzde,tadı profiterol evet ama,sunum bir harikaydı. Profiterolü ailecek seviyoruz ve ara ara da yapıyorum ama bu şekilde sunum hiç aklıma gelmemişti.Akıl akıldan üstündür değil mi,kendi adıma konuşmam gerekirse ,blog ve site sahibi her arkadaşımdan yeni bir şey öğreniyorum.En kısa zamanda profiterol yapıp bu şekilde bir sunum yapacağım.
Tarifimi   57 .P.D.Ç.S. etkinliğinin ev sahibesi sevgili hümeyra arkadaşıma gönderiyorum.


Malzemeler ( hamuru için)

  • 125 gr.margarin
  • 1.5 su bardağı su
  • 8 çorba kaşığı un
  • 5 yumurta
  • bir tutam tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
Krema ( beyaz )
  • 1/2 lt.  süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 3 kaşık un
  • 50 gr.margarin
Üzerine sos (1)

  • Yarım lt.süt
  • Yeteri kadar şeker
  • 1,5 yemek kaşığı nişasta
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 1 yumurta
  • 100 gr.bitter çikolata

Üzerine sos (2)

  • 1 su bardağı krema
  • 150 gr.bitter çikolata

Yapılışı


1.AŞAMA : Su,margarin,şeker ve bir tutam tuzu tencereye koyarak kaynatın.Kaynayan suya unu ilave edin,tahta kaşıkla şeffaflaşana kadar pişirin ve ılımaya bırakın.Ilık hale gelen hamura yumurtaları tek tek kırarak yedirin ve yağlanmış fırın tepsisine bir kaşık yardımıyla ceviz büyüklüğünde parçalar halinde bırakın.170 derecelik fırında pembeleşene kadar pişirin.
2.AŞAMA : Beyaz krema için margarin hariç bütün malzemeyi soğuk sütün içine atıp çırpma teli ile karıştırarak pişirin ( kaynadıktan sonra 2 dakika daha pişmesi yeterli olacaktır) ocaktan almaya yakın margarini ekleyip karıştırın.Margarin eriyince ocaktan alın ve pişmiş olan prefiterollerin içine isterseniz enjektör yardımıyla sıkın yada hamurların ortasını kesip bir kaşık ile krema koyun ve servis tabağına yada resimdeki gibi kağıtların içine alın.
3.AŞAMA : Kakaolu sos hangisini isterseniz onu kullanın,bana göre lezzet açısından ikiside nefis.Bence hangisinin yapılışı size kolay gelirse onu yapın :)  
1.Sos için margarin ve bitter çikolata hariç diğer malzemeleri soğut sütün içine atıp çırpma teli ile karıştırarak pişirin,ocaktan almaya yakın margarini ve bitter çikolatayı ekleyin.
2.Sos için 1 su bardağı kremayı cezveyle ocağa alın,kaynama noktasına gelince ocaktan alın ve bitterleri içine kırıklayın,karıştırarak eritin ve profiterollerinizin üzerine dökün.
Afiyet olsun

8 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor. Gerçekten güzel görünüyor ki daha tarifi izlediğim bloglarda görür görmez tıkladım geldim. Meğer bu da etkinliğime gidiyormuş :) Gelmişken alıp gidicem tarifinizi.

    YanıtlaSil
  2. Profitrolü hiç yapmadım ama çokta hoş bir tatlı özellikle çocuklar için.Elinize sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık arkadaşım harika görünüyor.Ben uzun zamandır çikolata yiyemiyorum alerjim olduğu için lütfen benim için yiyin:)))Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. profiterolu hiç denememiştim ama lezzetide görüntüsü gibi güzelse denemeye değer ellerinize sağlık selamlar

    YanıtlaSil
  5. biraz zahmetli ama nefis bir tat.afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  6. canım sevgili naileye tarif için sana da yayınladığın için teşekkürler.

    tarifine malzemelere bir göz at unu iki kez ayrı ölçülerde yazmışsın sanırım biri farklı bir malzeme
    öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. profiterolu ben de cok sewerim,cok ugrastirici ama leziz:))yapanin ellerine saglik...

    YanıtlaSil

Sitemi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler,umarım tariflerimle size yardımcı olabilmişimdir.

söke un

söke un