Perşembe, Nisan 8


TOKAT'A ÖZEL BAD 


Canım arkadaşım Serhan yapar,daha doğrusu biz isteriz ondan 'sana geliyoruz bize bad yap yeter,başka birşey istemiyoruz'deriz.İlk tanıştığımız dönemlerde Serhancığım toplanıp bir bad yapalım dediğinde,o ney ki falan olmuştum.İlk duyduğumda bağımlılık yapacağını bilmiyordum tabii :)  
Tarifimi   57 .P.D.Ç.S. etkinliğinin ev sahibesi sevgili hümeyra arkadaşıma gönderiyorum.
Malzemeler
3 su bardağı yeşil mercimek
1 su bardağı ince bulgur
2 yemek kağığı salça
1 yemek kaşığı biber salçası
Yarım demet maydanoz
Yarım demet dereotu
Yarım demet yeşil soğan
1 tatlı kaşığı reyhan
2 limon suyu,tuz
Üzerine iri dövülmüş ceviz
Yapılışı
Yeşil mercimeklerimizi haşlayalım,suyunu süzelim.Mercimekleri tencereye alalım üzerlerini aşacak kadar su ekleyelim kaynama noktasına gelince bulguru,salçayı ve domates salçasını ilave edelim ocaktan alalım.Yeşillikleri ince kıyıp ekleyelim,limon suyunu,reyhanı ve tuzunu ilave edelim.Bu aşamada suyu azaldıysa su ilave edin.Servis aşamasında üzerine iri kıyılmış ceviz dökün.Bu şekilde de yenebilir ama eğer varsa salamura yaprakla birlikte yiyin,tadına doyamayacaksınız.Yaprakla yerken,bir tane yaprağı badın üzerine yayın kaşıkla yaprağın içine bad koyun,kaşıkla yaprağın kenarlarını kapatın ve yine kaşıkla kapattığınız yaprağı ağzınıza götürün :) 
Afiyet olsun 

6 yorum:

  1. ımm önceden bizde çok yapardık yani annem yapardı. ama şimdi hiç yapmıyor. Yaprağa sar sar ye. süper. Arkadaşının ellerine sağlık. Bu akşam anneme söyleyeceğim. :)

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetli bir yiyecektir.Tokatlılarda çok yapar,asma yaprağı ile yerler.Bende birkaç kez yemiştim.Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.SEvgilerrrr...

    YanıtlaSil
  3. erzincan yöresindede sıklıkla yapılır ellerine sağlık arkadaşım selamlar

    YanıtlaSil
  4. elinize sağlık
    http://gulsahsimsek.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. Tarif için teşekkürler. Bu bad isimli yemeğin methini duymuştum ama hiç yemek nasip olmamıştı. Artık tarifim deolduğuna göre deneyebilirim :)
    Bu arada Gelibolu17 arkadaşımla beraber güzel bir etkinliğimiz daha var, katılmak isterseniz...
    İslamın Işığında Dini Etkinliği. Başlangıç konumuz DUA.
    http://gelibolu17.blogspot.com/2010/04/islamn-isgnda-isimli-dini-etkinligimize.html

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık bir tokatlı olarak güzel olmuş diyorum.

    Ben henüz siteme ekleyemedim tek başına yenmiyor ki o nedenle evde yalnız olduğum için yapmadım kalabalık olacak taze yaprakla yiyeceksin harika oluyor...

    tekrar ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Sitemi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler,umarım tariflerimle size yardımcı olabilmişimdir.

söke un

söke un